Sposób na elektroniczne przechowywanie faktur
Jeśli prowadząc własną działalność gospodarczą, chcesz prawidłowo archiwizować firmowe dokumenty w formie elektronicznej, koniecznie musisz mieć na uwadze, aby:
– przechowywać faktury w formacie bez możliwości edycji (np. PDF),
– zachować podział na okresy rozliczeniowe,
– zapewnić organom szybki i łatwy dostęp do dokumentów online,
– dostępu do cyfrowego archiwum udzielić tylko zaufanym pracownikom,
– wdrożyć odpowiednie procedury, które umożliwią określenie tożsamości sprzedawcy,
– wdrożyć odpowiednie procedury, które będą odzwierciedlały rzeczywiste dostawy towarów, bądź świadczenie usług.
UWAGA!
Ważne jest to, aby pamiętać o zwróceniu uwagi na datę otrzymania faktury zakupu w formie papierowej, aby bez problemu odliczyć VAT w odpowiednim czasie.
Jak zatem można zauważyć – przechowywanie faktur w formie elektronicznej jest coraz popularniejsze wśród przedsiębiorców. Jak się okazuje nie tylko ze względu na sporą oszczędność, ale również ograniczenie ryzyka utraty fizycznych dokumentów.
Jako profesjonalne biuro rachunkowe, które działa na rynku od dobrych kilku lat, zalecamy przedsiębiorcom korzystanie z możliwości przechowywania dokumentów w chmurze.
Jeśli mimo to, mają Państwo pytania, bądź pojawiają się ewentualne wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z naszym konsultantem.