Korzyści SLA

-

Korzyści SLA

Utrzymanie ciągłości działania procesu – kiedy przydarzy się awaria systemu, dostawca przywraca ciągłość działania aplikacji w czasie, który zastrzeżono w SLA. W praktyce rozróżniamy dwa czasy:

  • czas reakcji – rozumiany jako okres od zgłoszenia błędu do potwierdzenia zarejestrowania w systemie rejestracji zgłoszeń,
  • czas naprawy – rozumiany jako okres od zgłoszenia do przywrócenia ciągłości działania procesu.

Dostawca utrzymuje aktualną wiedzę na temat systemu, aktualizuje dokumentację, tworzy mechanizmy testujące – często można spotkać się z opinią, że skoro aplikacja została wprowadzona kilka lat temu i nadal działa, to nie trzeba wykupywać SLA. Ma to za zadanie zaoszczędzić na opłatach stałych, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na rozwój systemu lub inny cel. 

Umowa SLA wymusza na dostawcy utrzymanie wiedzy o wdrożonym systemie, jego budowie i funkcjach – dzięki temu można mieć pewność, że dostawca będzie w stanie sprawnie reagować na różne błędy oraz że przydzielono do projektu zespół wsparcia, a w razie awarii zespół ten będzie miał czas, żeby się zająć naszym problemem i zrobi to w krótkim czasie. W takim przypadku dostawca musi stale aktualizować dokumentację systemu, zapewnić odpowiednie kompetencje w zespole. Mając w perspektywie długofalową współpracę, dostawcy często opłaca się też stworzyć dodatkowe mechanizmy testujące i ostrzegające o zagrożeniu stabilności pracy aplikacji.

Co to jest SLA?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *