Jak zaksięgować zakup domeny internetowej?
Dokonałeś zakupu domeny internetowej dla swojej firmy? Jak się w praktyce okazuje, przedsiębiorcy w firmach informatycznych powinni mieć na uwadze to, iż zakup domeny internetowej z planem jej użytkowania nie powinien być zaliczany ani do podstawowych, ani do pozostałych wartości niematerialnych i prawnych.
Otóż wydatek, która firma ponosi z tytułu zakupu domeny, jest kosztem bieżącego okresu, który zgodnie z prawem powinien być zaksięgowany na koncie 400 tzw. „Koszty według rodzajów”.
Prawo bilansowe informuje nas o tym, iż wartości niematerialne i prawne obejmują nabyte przez jednostkę, zaliczane do aktywów trwałych prawa majątkowe, które nadają się do gospodarczego wykorzystania o zaplanowanym okresie ekonomicznej użyteczności przez okres dłuższy niż rok.
Warto także mieć na uwadze fakt, iż przepisy ustawy podatkowej zaliczają się do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na to jaki jest przewidywany czas użytkowania, wartość prowadzonej firmy, jak również koszt prac rozwojowych.
Czy warto prowadzić firmową stronę internetową?
Zdecydowanie tak, ponieważ w dzisiejszych czasach jest to świetna opcja na przyciągnięcie uwagi potencjalnych Klientów, jak również kontrahentów poprzez zwiększenie zainteresowania usługami. Coraz częściej sprawdza się to, iż prawidłowo prowadzona strona internetowa, jest w stanie pomóc w nawiązywaniu współprac biznesowych oraz z wyszukiwaniu nowych Klientów.